top of page

על הצלחה ושפע

ד"ר שלי רווה

  • תמונת הסופר/תDr. Shelly Rave

?רוצים להיות שמחים


שמחה לא נופלת לנו על הראש כל בוקר מחדש, קשה להאמין אבל צריך לעבוד כדי להיות שמח. שמחה זה לא האוטומט שלנו כיון שתפקידו של המח להגן עלינו ולכן הוא מחפש את המקומות המסוכנים כדי שלא נפגע, וגורם לנו להיות דרוכים ודואגים.

הרבה חושבים ששמחה זו תכונה, שישנם אנשים שמחים שקמים בבוקר מחייכים ומאושרים. אולי ישנם יחידי סגולה כאלו אבל רובנו לא נולדנו ככה. רובנו קמים בבוקר עם המחשבות של הלילה, עם החלומות על דברים שטרם השגנו או חלומות על הפחדים שלנו, ולוקח זמן להתנער מהמחשבות האלו.

הדרך שמצאתי אותה הכי טובה להתחיל את הבוקר בשמחה זה הודיה. להתחיל במה אני מודה על מה שיש לי בעולם, מה שיש בי ומה שקיבלתי לחיי. זה מיד מעביר אותי לתודעה של שפע, של שמחה, של הוקרה.

דבר נוסף שאני עושה כל בוקר זה שותה מיץ לימון סחוט טבעי, לנקות את הרעלים ולהוריד את רמת החמיצות בקיבה. כי אם זה חמוץ לי מפנים, חמוץ לי מבחוץ (:

דבר הכי חשוב שאני מקפידה עליו שנים, זה לצאת להליכת בוקר עוד לפני שהילדים קמים. זה הזמן שלי, ובעיקר שממש קר בחוץ אני נהנית מהאויר הקפוא שאני מקבלת אותו כחלק מהבוקר טוב שלי.

בזמן ההליכה אני שומעת מוסיקה שאני אוהבת, מקשיבה להרצאות קצרות שאני נהנית ומקשיבה לעצמי ועושה סדר ביום, במה עומד להיות היום ומה אני רוצה שיקרה.

ולהגיד לכם שזה תמיד מחזיק את כל היום או אפילו את כל הבוקר בעיקר בימים שבעלי בנסיעת עסקים ואני צריכה לארגן לבד את הילדים ולהגיע בזמן לעבודה?! האמת שלא. לא תמיד זה מחזיק לי אפילו שעה. אבל לרב זה עושה לי ממש טוב, ושומר עלי חיובית בצורה הכי טובה שאני יודעת ויכולה לעשות.

אנחנו בנויים מהרגלים והרגלים הופכים להיות מי שאנחנו

אם את רוצה לפתח שמחה בחייך?

תפתחי הרגלים שיעשו אותך שמחה

דבר אחרון שיאפשר לנו להרגיש מאושרות זה לצמצם פערים בחייך בתחומים שקיים פער בין מה שאת חושבת שצריך להיות ובין איפה שאת היום.

תרגיל קטן-

נסי לבדוק, באיזה תחום את מרגישה מאושרת בו?

מה מאפשר לך שם להיות מאושרת?

כנראה שעשית שם עבודה ולקחת אחריות שם כדי להגיע למצב בו את מרגישה טוב עם עצמך.

יש שם התאמה בין איך את חושבת שזה צריך להיות ובין מה שקורה במציאות.

באיזה תחום את מרגישה אכזבה בחייך?בדרך כלל זה במקומות שאין הלימה בין מה שאת רוצה שיהיה לך ובין מה שיש לך במציאות. וכיוון שאנחנו בפוקוס על מה שלא מצליח לנו, אנחנו מתמלאות בתחושות שליליות.

נסי לפתח הרגלים של שמחה שיתמכו בך להתחיל את היום מחייכת

ונסי לסגור פערים במקומות שאת מצפה לתוצאה מסויימת אבל המציאות אחרת.


שמחה להיות לשרותך,

ד"ר שלי רווה- מנטורית להגשמה עצמית ושפע

5 צפיות
bottom of page